...

Księgowość
Środki trwałe
e-Sprawozdania
OCR

Najważniejsze cechy modułu Księgowość

w Comarch ERP Optima

Zawsze zgodny z przepisami

Oprogramowanie zawsze zgodne ze wszystkimi obowiązującymi przepisami, bezpieczne i odpowiedzialne prowadzenie firmy

Wszystkie formy księgowości

Ewidencja ryczałtowa, Książka Przychodów i Rozchodów oraz Księga Handlowa, czyli pełna księgowość.

Automatyzacja procesów

Automatyczne księgowanie dokumentów przy wykorzystaniu wzorców księgowych (pełna księgowość), OCR , operacje seryjne na dokumentach

Rozliczanie VAT

Rozliczenie VAT na zasadach ogólnych i metoda kasową. Możliwość wyboru metody rozliczenia VAT, rozliczenia miesięczne lub kwartalne

Zaliczki na PIT i CIT oraz deklaracje roczne

Naliczanie zaliczek na PIT-36/PIT-36L, PIT-37, PIT-28, czy CIT-8 oraz obliczanie i elektroniczna wysyłka deklaracji rocznych

Pełna ewidencja VAT

Wprowadzanie dokumentów do Rejestrów VAT, sporządzanie deklaracji podatkowych i wysyłanie do systemu e-Deklaracje, tworzenie wydruków rejestrów VAT, dowolna ilość podrejestrów VAT sprzedaży i zakupu

Tworzenie i wysyłka plików JPK

Sporządzanie i przesyłanie plików JPK we wszystkich strukturach: JPK_V7, VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG

Ewidencja dodatkowa

W programie jest mozliwą oddzielna rejestracja dokumentów, które nie są dokumentami VAT, np. polisy ubezpieczeniowe, zlecenia

OCR dokumentów kosztowych

Wprowadzanie faktur ze skanów i zdjęć; plików PDF, JPG, PNG za pomocą usługi Comarch OCR

Sporządzanie VAT-ZD do pliku JPK_V7

Rozliczenie ulgi na złe długi w celu skorygowania podatku VAT naliczonego za niezapłacone faktury w terminie

Księga Handlowa pozwali na:

  • tworzenie okresów obrachunkowych,
  • stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont,
  • księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
  • generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
  • wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania dokumentów oraz deklaracji 
  • predekretację dokumentów 
  • tworzenie księgowań okresowych 
  • prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7/pliku JPK_V7,
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową
  • obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych
  • inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
  • oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
  • księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
  • parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
  • generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozrachowywania dekretów.
  • tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.
  • import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną
  • automatyczną internetową wymianę dokumentów
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK_V7 oraz JPK według struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG do Urzędu Skarbowego,
  • scalenie plików JPK_VAT,
  • automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie,
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielnej płatności – (MPP) 
  • weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT 
  • zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym 

Księga Handlowa Plus dodatkowo zezwoli na:

  • zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
  • księgowanie schematami księgowymi na konta walutowe,
  • przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
  • generowanie przeszacowania walut.

KPiR i ER pozwala na:

  • wprowadzenie zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów.
  • prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej,
  • wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie,
  • prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,
  • rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
  • dodanie spisu z natury,
  • naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
  • wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego.
  • sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie do systemu e-Deklaracji,
  • rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową
  • sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7/pliku JPK_V7,
  • tworzenie i wysyłanie plików JPK_V7  oraz JPK według struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG do Urzędu Skarbowego,
  • prowadzenie firmy wielozakładowej,
  • prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności – MPP
  • weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT
  • zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym 

Środki Trwałe zezwalają na:

  • automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
  • generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
  • zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
  • ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
  • uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
  • zawieszenie amortyzacji środka trwałego,
  • dokonanie ulepszenia lub częściowej likwidacji środka trwałego,
  • ewidencję środków trwałych będących w budowie,
  • przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania, 
  • przenoszenie środków trwałych pomiędzy firmami.

Bezpłatne szkolenie e-learningowe z obsługi aktualnych przepisów programie księgowy

Bezpłatne szkolenia e-learningowe z obsługi JPK_V7 w programie

Przetestuj system Comarch ERP OPTIMA - Pobierz Demo na swój komputer

Sprawdź ceny modułów

Comarch e-Sprawozdania

Twoje sprawozdanie finansowe musi być sporządzone w postaci elektronicznej i opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Dzięki, na bieżąco aktualizowanemu, programowi Comarch e-Sprawozdania sporządzisz i przygotujesz do wysyłki sprawozdanie finansowe w wymaganym formacie XML – zgodnym z nowymi strukturami logicznymi wg wytycznych Ministerstwa Finansów. Twórz elektroniczne sprawozdanie finansowe oraz zarządzaj dokumentacją sprawozdawczą w firmie.

  • aplikacja zgodna ze wszystkimi wymogami Ministerstwa Finansów. Oprogramowanie Comarch jest zawsze zgodne z polskimi przepisami – czuwa nad tym zespół wykwalifikowanych ekspertów.
  • aplikacja pozwala na tworzenie e-Sprawozdań Finansowych przez spółki giełdowe – poprzez załączenie raportów ESPI do pliku XML
  • dostęp w chmurze: możesz korzystać zarówno ze stacjonarnej, instalowanej na komputerze wersji programu, jak i z chmurowej – w modelu abonamentowym, z dowolnego komputera z dostępem do internetu
  • natywna współpraca z systemami Comarch ERP – dane do aplikacji mogą być zaczytane wprost z zestawień księgowych systemu Comarch ERP Optima, XL lub Altum.
Comarch e-sprawozdania Księgowość Comarch ERP Optima

W aplikacji Comarch e-Sprawozdania możesz tworzyć i edytować poniższe elementy

  • wprowadzenie do sprawozdania finansowego;
  • bilans (oddzielnie aktywa i pasywa);
  • rachunek zysków i strat (w wariancie porównawczym lub kalkulacyjnym);
  • zestawienie zmian w kapitale własnym;
  • rachunek przepływów pieniężnych (w wariancie bezpośrednim lub pośrednim);
  • kalkulacja podatku dochodowego;
  • pozostałe noty i objaśnienia.

Główne funkcjonalności aplikacji:

  • zawiera dedykowany walidator, który sprawdzi poprawność wygenerowanego sprawozdania i natychmiast poinformuje Cię o ewentualnych błędach.
  • wydruki w aplikacji – dzięki nim sprawozdanie finansowe dla potrzeb wewnętrznych może przyjąć formę papierową lub PDF/DOC
  • Zarządzanie wieloma podpisami elektronicznymi pod sprawozdaniem finansowym w aplikacji (czyli podpis sprawozdania w aplikacji).
  • Dodawanie dowolnych załączników do aplikacji (np. sprawozdanie z badania biegłego rewidenta, uchwała o podziale wyniku itd.).
  • Możliwość podpisu dokumentów PDF w aplikacji (np. Sprawozdania z działalności)(Nowość!).
  • analiza kondycji finansowej przedsiębiorstwa w aplikacji (Nowość!).
  • możliwość wprowadzenia danych do aplikacji poprzez import uzupełnionego arkusza excel (Nowość!).
  • Możliwość budowy sprawozdania finansowego w aplikacji na podstawie obrotówki wraz z analizą danych księgowych (import danych i obrotówki z JPK_KR)(Nowość!).
  • możliwość zapisania/przesyłania całego sprawozdania pomiędzy aplikacjami w nowym formacie pliku .cesf (wraz z dokumentami powiązanymi oraz ustawieniami konfiguracyjnymi) (Nowość!).
  • możliwość generowania sprawozdania finansowego w oparciu o rok poprzedni (Nowość!).

Comarch OCR

Technologia OCR – czyli optycznego rozpoznawania tekstu
(z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie.

Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie tylko skaner lub aparat fotograficzny i połączenie
z Internetem.

Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, opisy, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.

Usługa OCR rozczytuje: numer NIP, kwoty i stawki VAT, ceny netto, brutto, walutę (PLN, EUR, USD, GBP), pozycje z faktury m.in nazwę towaru lub usługi, jednostkę miary, ilość, cena netto, cena brutto, kwota netto. W tym z faktur wielostronicowych.

Comarch OCR Księgowość Comarch ERP Optima

Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur?

Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:

Wzrost efektywności pracy

Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 88% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już 18 mln stron.

Redukcja kosztów

Oszczędzaj czas i ograniczaj błędy przy ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu księgowego.

Dostępność i wygoda

OCR jest dostępny bezpośrednio z poziomu systemu Comarch ERP lub innego oprogramowania księgowego dzięki API.

Przetestuj system Comarch ERP OPTIMA - Pobierz Demo na swój komputer

Sprawdź ceny modułów

Jesteśmy do Twojej dyspozycji

Adres

Warszawa, Pod Brzozami 14/7A
NIP:  952-222-39-04 
REGON: 520963405

Telefon

Wyślij nam wiadomość

0/5 (0 Reviews)
Scroll to Top