Najważniejsze cechy modułu Księgowość
w Comarch ERP Optima
Zawsze zgodny z przepisami
Wszystkie formy księgowości
Automatyzacja procesów
Rozliczanie VAT
Zaliczki na PIT i CIT oraz deklaracje roczne
Pełna ewidencja VAT
Tworzenie i wysyłka plików JPK
Ewidencja dodatkowa
OCR dokumentów kosztowych
Sporządzanie VAT-ZD do pliku JPK_V7
Księga Handlowa pozwali na:
- tworzenie okresów obrachunkowych,
- stworzenie wielopoziomowego planu kont oraz wykorzystanie funkcji grup kont,
- księgowanie do jednego lub wielu dzienników cząstkowych,
- generowanie zestawienia obrotów i sald za dowolny okres,
- wykorzystanie schematów księgowych do automatycznego księgowania dokumentów oraz deklaracji
- predekretację dokumentów
- tworzenie księgowań okresowych
- prowadzenie pełnej ewidencji VAT oraz wydruk deklaracji VAT-7 i VAT-7K, VAT-UE, VAT-9M, VAT-27 i wysyłanie deklaracji do systemu e-Deklaracji,
- sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7/pliku JPK_V7,
- rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową
- obliczanie zaliczek na PIT-36, PIT-36L, CIT-8 a także obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych
- inicjalizację bilansu otwarcia na podstawie sald kont roku poprzedniego,
- oddzielne ewidencjonowanie dokumentów, które nie są fakturami VAT, np. dowody wewnętrzne, polisy ubezpieczeniowe, zlecenia itp.,
- księgowanie dokumentów bezpośrednio z innych modułów, np. list płac z modułu Płace i Kadry lub dokumentów OT, LT z modułu Środki Trwałe,
- parowania ze sobą dekretów na kontach rozrachunkowych,
- generowanie automatycznych różnic kursowych i kompensat w momencie rozrachowywania dekretów.
- tworzenie zestawień księgowych, w tym: bilans firmy, rachunek zysków i strat, przepływy środków pieniężnych itd.
- import lub eksport plików poprzez pracę rozproszoną
- automatyczną internetową wymianę dokumentów
- tworzenie i wysyłanie plików JPK_V7 oraz JPK według struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG do Urzędu Skarbowego,
- scalenie plików JPK_VAT,
- automatyczne rozliczanie przelewów bankowych przy imporcie,
- prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielnej płatności – (MPP)
- weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT
- zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym
Księga Handlowa Plus dodatkowo zezwoli na:
- zakładanie oraz księgowanie na konta walutowe,
- księgowanie schematami księgowymi na konta walutowe,
- przeglądanie dekretów oraz obrotów i sald w walucie obcej oraz w walucie systemowej,
- generowanie przeszacowania walut.
KPiR i ER pozwala na:
- wprowadzenie zapisów Księgi Przychodów i Rozchodów.
- prowadzenie Ewidencji Ryczałtowej,
- wprowadzenie dokumentów do rejestrów VAT i ewidencji dodatkowej oraz ich księgowanie,
- prowadzenie ewidencji wynagrodzeń,
- rozliczenie ewidencji przebiegu pojazdu,
- dodanie spisu z natury,
- naliczanie zaliczek na podatek dochodowy PIT-36/PIT-36L lub PIT-28 oraz obliczanie i wysyłanie drogą elektroniczną deklaracji rocznych,
- wprowadzenie wielu działalności właściciela do wyliczenia podatku dochodowego.
- sporządzenie deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-UE, VAT-8, VAT-9M, VAT-27 oraz wysyłanie do systemu e-Deklaracji,
- rozliczanie VAT na zasadach ogólnych i metodą kasową
- sporządzanie VAT-ZD do deklaracji VAT-7/pliku JPK_V7,
- tworzenie i wysyłanie plików JPK_V7 oraz JPK według struktury: VAT, KR, PKPiR, EWP, WB, FA, MAG do Urzędu Skarbowego,
- prowadzenie firmy wielozakładowej,
- prowadzenie rozliczeń przy użyciu mechanizmu podzielonej płatności – MPP
- weryfikację numerów rachunków bankowych w wykazie podatników VAT
- zastosowanie ulgi na złe długi w podatku dochodowym
Środki Trwałe zezwalają na:
- automatyczne naliczanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych;
- generowanie planu amortyzacji dla wskazanego okresu obrachunkowego,
- zastosowanie różnych metod amortyzacji (liniowa, degresywna, jednorazowa, naturalna),
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- księgowanie miesięcznych odpisów amortyzacyjnych i innych dokumentów środków trwałych,
- ujęcie amortyzacji w aspekcie bilansowym i podatkowym dla środków trwałych i wartości materialnych i prawnych,
- uwzględnianie wartości przeszacowania środków trwałych, sezonowości generowania odpisów amortyzacyjnych oraz istnienie ulg inwestycyjnych,
- zawieszenie amortyzacji środka trwałego,
- dokonanie ulepszenia lub częściowej likwidacji środka trwałego,
- ewidencję środków trwałych będących w budowie,
- przypisanie osoby odpowiedzialnej za dany środek trwały oraz miejsca jego użytkowania,
- przenoszenie środków trwałych pomiędzy firmami.
Bezpłatne szkolenie e-learningowe z obsługi aktualnych przepisów programie księgowy
Bezpłatne szkolenia e-learningowe z obsługi JPK_V7 w programie
Przetestuj system Comarch ERP OPTIMA - Pobierz Demo na swój komputer
Sprawdź ceny modułów
Comarch e-Sprawozdania
Twoje sprawozdanie finansowe musi być sporządzone w postaci elektronicznej i opatrzone podpisem kwalifikowanym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
Dzięki, na bieżąco aktualizowanemu, programowi Comarch e-Sprawozdania sporządzisz i przygotujesz do wysyłki sprawozdanie finansowe w wymaganym formacie XML – zgodnym z nowymi strukturami logicznymi wg wytycznych Ministerstwa Finansów. Twórz elektroniczne sprawozdanie finansowe oraz zarządzaj dokumentacją sprawozdawczą w firmie.
- aplikacja zgodna ze wszystkimi wymogami Ministerstwa Finansów. Oprogramowanie Comarch jest zawsze zgodne z polskimi przepisami – czuwa nad tym zespół wykwalifikowanych ekspertów.
- aplikacja pozwala na tworzenie e-Sprawozdań Finansowych przez spółki giełdowe – poprzez załączenie raportów ESPI do pliku XML
- dostęp w chmurze: możesz korzystać zarówno ze stacjonarnej, instalowanej na komputerze wersji programu, jak i z chmurowej – w modelu abonamentowym, z dowolnego komputera z dostępem do internetu
- natywna współpraca z systemami Comarch ERP – dane do aplikacji mogą być zaczytane wprost z zestawień księgowych systemu Comarch ERP Optima, XL lub Altum.
W aplikacji Comarch e-Sprawozdania możesz tworzyć i edytować poniższe elementy
- wprowadzenie do sprawozdania finansowego;
- bilans (oddzielnie aktywa i pasywa);
- rachunek zysków i strat (w wariancie porównawczym lub kalkulacyjnym);
- zestawienie zmian w kapitale własnym;
- rachunek przepływów pieniężnych (w wariancie bezpośrednim lub pośrednim);
- kalkulacja podatku dochodowego;
- pozostałe noty i objaśnienia.
Główne funkcjonalności aplikacji:
- zawiera dedykowany walidator, który sprawdzi poprawność wygenerowanego sprawozdania i natychmiast poinformuje Cię o ewentualnych błędach.
- wydruki w aplikacji – dzięki nim sprawozdanie finansowe dla potrzeb wewnętrznych może przyjąć formę papierową lub PDF/DOC.
- Zarządzanie wieloma podpisami elektronicznymi pod sprawozdaniem finansowym w aplikacji (czyli podpis sprawozdania w aplikacji).
- Dodawanie dowolnych załączników do aplikacji (np. sprawozdanie z badania biegłego rewidenta, uchwała o podziale wyniku itd.).
- Możliwość podpisu dokumentów PDF w aplikacji (np. Sprawozdania z działalności)(Nowość!).
- analiza kondycji finansowej przedsiębiorstwa w aplikacji (Nowość!).
- możliwość wprowadzenia danych do aplikacji poprzez import uzupełnionego arkusza excel (Nowość!).
- Możliwość budowy sprawozdania finansowego w aplikacji na podstawie obrotówki wraz z analizą danych księgowych (import danych i obrotówki z JPK_KR)(Nowość!).
- możliwość zapisania/przesyłania całego sprawozdania pomiędzy aplikacjami w nowym formacie pliku .cesf (wraz z dokumentami powiązanymi oraz ustawieniami konfiguracyjnymi) (Nowość!).
- możliwość generowania sprawozdania finansowego w oparciu o rok poprzedni (Nowość!).
Comarch OCR
Technologia OCR – czyli optycznego rozpoznawania tekstu
(z ang. Optical Character Recognition) – znajduje zastosowanie w wielu dziedzinach, także w biznesie.
Comarch oferuję usługę, która przyspieszy digitalizację Twojej firmy. Dzięki Comarch OCR błyskawicznie wprowadzisz do rejestrów VAT każdą papierową fakturę – potrzebny Ci będzie tylko skaner lub aparat fotograficzny i połączenie
z Internetem.
Usługa OCR jest przeznaczona do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym – PDF, JPG, JPEG, TIFF, PNG. Zadaniem Comarch OCR jest rozpoznanie danych (np. kontrahentów, kwoty netto / brutto, opisy, VAT oraz numery faktur) przy użyciu tej technologii z zeskanowanych faktur, a następnie przeniesienie rozpoznanych danych do oprogramowania księgowego np. do rejestrów VAT.
Usługa OCR rozczytuje: numer NIP, kwoty i stawki VAT, ceny netto, brutto, walutę (PLN, EUR, USD, GBP), pozycje z faktury m.in nazwę towaru lub usługi, jednostkę miary, ilość, cena netto, cena brutto, kwota netto. W tym z faktur wielostronicowych.
Jak działa usługa Comarch OCR przy rozpoznawaniu faktur?
Usługa Comarch OCR, wykorzystując zaawansowane, autorskie algorytmy, także z elementami sztucznej inteligencji, analizuje dostarczony plik graficzny i rozpoznaje na nim tekst. Po zmianie obrazu na tekst i odczytaniu z niego danych merytorycznych, przypisuje je do odpowiednich kategorii – NIP, numer faktury, data, kwota netto, brutto, VAT, numer rachunku bankowego itp. Następnie przetworzona przez Comarch OCR faktura zostaje wprowadzona do systemu ERP i w dalszym etapie może być zweryfikowana, zaksięgowana i zarchiwizowana.
Poszczególne kroki procesu wyglądają następująco:
- zeskanowanie lub zrobienie zdjęcia fakturze
- załadowanie pliku z fakturą do usługi Comarch OCR, która przetwarza fakturę i zwraca dane merytoryczne do systemu ERP
- sprawdzenie poprawności odczytanych danych
- zatwierdzenie dokumentu w systemie ERP
Wzrost efektywności pracy
Comarch OCR odczytuje dane z dokumentów z 88% skutecznością! Rozczytał i skatalogował już 18 mln stron.
Redukcja kosztów
Oszczędzaj czas i ograniczaj błędy przy ręcznym wprowadzaniu faktur do systemu księgowego.
Dostępność i wygoda
OCR jest dostępny bezpośrednio z poziomu systemu Comarch ERP lub innego oprogramowania księgowego dzięki API.
Przetestuj system Comarch ERP OPTIMA - Pobierz Demo na swój komputer
Sprawdź ceny modułów
Jesteśmy do Twojej dyspozycji
Adres
Warszawa, Pod Brzozami 14/7A
NIP: 952-222-39-04
REGON: 520963405