Już na początku przyszłego roku przedsiębiorców w Polsce czeka największa zmiana w fakturowaniu od lat. Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy – niezależnie od branży, wielkości firmy czy rodzaju prowadzonej działalności. To rewolucja, która wykracza daleko poza kwestię zgodności z przepisami – wymaga również przygotowania organizacyjnego, procesowego i technologicznego.
Dlaczego KSeF to coś więcej niż tylko obowiązek?
Nowy system fakturowania może przynieść wiele korzyści: automatyzację procesów, szybszy obieg dokumentów, lepszą kontrolę nad płatnościami czy uproszczenie rozliczeń z kontrahentami. Jednak brak przygotowania na czas może skutkować realnymi problemami – od braku możliwości wystawiania faktur, po opóźnienia w płatnościach i utratę zaufania klientów.
Aby pomóc firmom przygotować się na nadchodzące zmiany, Comarch organizuje bezpłatny webinar z udziałem ekspertów z Ministerstwa Finansów oraz Centrum Informatyki Resortu Finansów. To unikalna okazja, by zdobyć wiedzę z pierwszej ręki i rozwiać wszelkie wątpliwości związane z KSeF.

Co czeka Cię na webinarze?
Podczas spotkania dowiesz się m.in.:
jakie są kluczowe założenia i harmonogram wdrożenia KSeF,
co zmienia się w systemie w najbliższych miesiącach (m.in. offline24, FA(3), nowe API 2.0),
jakie wyzwania czekają przedsiębiorców w związku z obowiązkiem korzystania z KSeF,
jak przygotować się organizacyjnie i technologicznie do wdrożenia,
jakie mogą być konsekwencje braku gotowości na czas.
Wśród prelegentów znajdą się m.in. Krzysztof Rogowski, Dyrektor Departamentu Analiz MF, oraz Roman Łożyński, Dyrektor Centrum Informatyki Resortu Finansów – osoby zaangażowane bezpośrednio w tworzenie KSeF.
Startujemy z Akademią KSeF
Webinar „Krajowy System e-Faktur już wkrótce” inauguruje cykl spotkań edukacyjnych Akademia KSeF, organizowanych przez Comarch. Celem serii jest kompleksowe wsparcie przedsiębiorców – od jednoosobowych działalności, aż po duże firmy – w dostosowaniu się do nowego modelu fakturowania.
Nie czekaj na ostatnią chwilę. Zainwestuj w przyszłość swojej firmy i rozpocznij przygotowania z Comarch już dziś!
➡ Zarejestruj się na webinar i bądź gotowy na nadchodzącą zmianę.
Termin: 26 czerwca 2025 o godz. 11:00
Link do zapisów Tutaj!
Prelegenci
Roman Łożyński Dyrektor Centrum Informatyki Resortu Finansów
Dołączył do zespołu CIRF w 2024 roku w roli dyrektora jednostki. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zarządzaniu infrastrukturą informatyczną, utrzymaniem oraz rozwojem systemów, łącząc doświadczenia wielu sektorów takich jak telekomunikacja, infrastruktura mobilna oraz zarządzanie w projektach informatycznych. Przed dołączeniem do CIRF pełnił rolę dyrektora ds. Eksploatacji i Bezpieczeństwa Systemów Teleinformatycznych w Centrum e-Zdrowia (CEZ) a wcześniej sprawował funkcje kierownicze w samorządzie terytorialnym. Ostatnie 5 lat spędził jako lider w budowie systemów cyberbezpieczeństwa, współtworzył m.in. CSIRT CEZ, CYBERKARETKA oraz projekt wsparcia budowy systemów cyberbezpieczeństwa w szpitalach. Oprócz tytułu magistra-inżyniera elektroniki PW, posiada tytuł MBA na WAT w zakresie zarządzania w cyberbezpieczeństwie, MBA w Instytucie Podstaw Informatyki PAN, dyplom ukończenia Warszawskiej Szkoły Zarządzania – Szkoły Wyższej, oraz certyfikat uzyskany Global Knowledge Richardson (TX USA) w zakresie zarządzania bazami danych w telekomunikacji. „Najlepiej czuję się w świecie technologii, każdy nowy projekt stanowi wyzwanie a ja bardzo lubię wyzwania”
Krzysztof Rogowski Dyrektor Departamentu Analiz Ministerstwa Finansów
Od 1 lipca 2024 roku pełni funkcję Dyrektora Departamentu Analiz Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Kierowany przez niego departament odpowiada za działania analityczne oraz analizę ryzyka związaną z nieprawidłowościami w obszarze działalności KAS. Bezpośrednio nadzoruje kluczowe projekty związane z Jednolitym Plikiem Kontrolnym (JPK_VAT), wdrożeniem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) oraz Jednolitym Plikiem Kontrolnym w podatkach dochodowych (JPK_PD). Aktywnie uczestniczy w pracach licznych grup programowych działających przy Komisji Europejskiej zajmujących się zagadnieniami w zakresie fakturowania. Zaangażowany w proces wdrażania w Polsce unijnej dyrektywy dotyczącej cyfryzacji administracji skarbowej (VIDA in Digital Age), szczególnie w obszarze e-fakturowania.
Paweł Krupa Product Manager – systemy FK/HR
Doświadczenie zdobywał w spółkach audytowych, w których zajmował się badaniem sprawozdań finansowych przedsiębiorstw z wielu branż. Obecnie jest Product Managerem rozwiązań Comarch ERP z obszaru finansów i księgowości. Paweł zajmuje się również wsparciem sprzedaży systemów Comarch ERP z zakresu księgowości/HR, obiegu dokumentów czy narzędzi Business Intelligence.
iwona.janas@bittax.pl